Το ίντερνετ βούιξε μετά τις δηλώσεις του John Mueller της Google που αποκαλεί το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη «spam»!
Η απάντηση του Mueller δεν είναι κάτι που προκαλεί έκπληξη.
Ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι η Google έχει απαντήσει σε αυτή την ερώτηση πολλές φορές τα τελευταία χρόνια.
Επιπλέον, το περιεχόμενο που δημιουργείται αυτόματα αποτελεί εδώ και καιρό μέρος των οδηγιών τους για webmaster ως κάτι που πρέπει να αποφεύγεται.
Σε αυτήν την περίπτωση, το ερώτημα ήταν: πώς αντιδρά η Google σε ιστότοπους που φιλοξενούν περιεχόμενο γραμμένο με τεχνητή νοημοσύνη;
Η απάντηση ήταν απλή: αυτό εμπίπτει στην κατηγορία του περιεχομένου που δημιουργείται αυτόματα.
Το οποίο, πάλι, χρονολογείται από τις πρώτες μέρες της Google.
Αλλά εδώ είναι που τα πράγματα γίνονται ενδιαφέροντα.
Μπορεί η Google να διακρίνει τη διαφορά μεταξύ περιεχομένου γραμμένου από τεχνητή νοημοσύνη ή άνθρωπο; Ο Mueller αρνήθηκε να το πει οριστικά.
Τελικά, δεν έχει σημασία αν το περιεχόμενο είναι γραμμένο από άνθρωπο ή ρομπότ.
Η Google μπορεί να εντοπίσει αν είναι υψηλής ποιότητας, χαμηλής ποιότητας ή spam.
Αλλά επίσης, είναι πολύ πιθανό τα αποτελέσματα της Σελίδας 1 της Google να γεμίσουν με περιεχόμενο που δημιουργείται από ρομπότ.


Επίσημες οδηγίες της Google για περιεχόμενο που δημιουργείται αυτόματα
Για να δούμε ποια είναι όμως τα επίσημα guidelines κατευθείαν από την τεκμηρίωση του Google Search console για το περιεχόμενο που δημιουργείται αυτόματα: Αυτόματη δημιουργία (ονομάζεται επίσης "αυτόματη δημιουργία" - περιεχόμενο) είναι περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί μέσω προγραμματισμού. Σε περιπτώσεις όπου προορίζεται να χειραγωγήσει τις κατατάξεις αναζήτησης και να μην βοηθήσει τους χρήστες, η Google μπορεί να προβεί σε ενέργειες σχετικά με τέτοιο περιεχόμενο.Παραδείγματα
Ορισμένα παραδείγματα περιπτώσεων περιλαμβάνουν, αλλά δεν περιορίζονται σε:- Κείμενο που δεν έχει νόημα για τον αναγνώστη αλλά μπορεί να περιέχει λέξεις-κλειδιά αναζήτησης.
- Κείμενο μεταφρασμένο από ένα αυτοματοποιημένο εργαλείο χωρίς ανθρώπινη αναθεώρηση ή επιμέλεια πριν από τη δημοσίευση.
- Κείμενο που δημιουργείται μέσω αυτοματοποιημένων διαδικασιών, όπως οι αλυσίδες Markov. Κείμενο που δημιουργείται χρησιμοποιώντας αυτοματοποιημένες τεχνικές συνωνυμοποίησης ή συσκότισης.
- Κείμενο που δημιουργείται από απόξεση ροών Atom/RSS ή αποτελέσματα αναζήτησης.
- Συρραφή ή συνδυασμός περιεχομένου από διαφορετικές ιστοσελίδες χωρίς να προσθέτει επαρκή αξία.
Υπέρ και κατά αυτόματου περιεχομένου από ΑΙ.
Παρακάτω είναι μερικοί κίνδυνοι και τα οφέλη από την χρήση περιεχομένου δημιουργημένου από AI.Κίνδυνος: manual penalty:
Η Google αναλαμβάνει δράση στη σελίδα/ιστότοπό σας και παίρνετε penalty. Μια μη αυτόματη ενέργεια μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για την επωνυμία ή την επιχείρησή σας. Εκτός από όλους τους πόρους που διαθέσατε σε δημιουργία για αυτό το είδος περιεχομένου, τώρα πρέπει να καταναλώσετε ακόμη περισσότερους πόρους για να καθαρίσετε το χάος και (ελπίζουμε) να επιστρέψετε στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.Κίνδυνος: Μη πρωτότυπο
Ενώ η παραγωγή περιεχομένου AI είναι πιο προηγμένη από τα παλαιότερα προγράμματα περιστροφής περιεχομένου, εξακολουθεί να είναι βασικά το ίδιο πράγμα. Αντιγράφετε έργα άλλων ανθρώπων που υπάρχουν ήδη στο διαδίκτυο – πιθανώς συμπεριλαμβανομένων των ανταγωνιστών σας. Έτσι απλώς αλλάζετε τα λόγια και τις ιδέες των άλλων. Το να ακολουθείτε, αντί να οδηγείτε, είναι ένα επικίνδυνο μοντέλο για κάθε επιχείρηση και σχεδόν εγγυάται ότι θα είστε πάντα το νούμερο δύο στην καλύτερη περίπτωση.Κίνδυνος: Η ποιότητα είναι χαμηλή
Αυτό που θα πάρετε θα χρειαστεί εκτεταμένη επεξεργασία. Στην καλύτερη περίπτωση, θα λάβετε ρομποτικό περιεχόμενο βανίλιας. Με τον ίδιο (ή λιγότερο) χρόνο και πόρους που επενδύετε στην τεχνολογία, πιθανότατα θα μπορούσατε να προσλάβετε έναν άνθρωπο συγγραφέα.Οφέλη: Το γράψιμο είναι χρονοβόρο
Χρειάζεται χρόνος στους ανθρώπους για να παράγουν περιεχόμενο. Το περιεχόμενο AI μπορεί να μειωθεί αυτή τη φορά. Τούτου λεχθέντος, θα πρέπει να λάβετε υπόψη έναν πόρο για τη διόρθωση οποιουδήποτε περιεχομένου λαμβάνετε. Το Associated Press τράβηξε κάποια προσοχή για τη χρήση δημοσιογράφων ρομπότ σε βαριές στατιστικές ιστορίες πριν από μερικά χρόνια, αλλά αύξησε την παραγωγή ενώ απελευθέρωσε το 20% του χρόνου των δημοσιογράφων.Οφέλη: Το καλό περιεχόμενο δεν είναι φθηνό
Και υπάρχει λόγος για αυτό. Γενικά, το περιεχόμενο εμπλέκεται πολύ περισσότερο από το πραγματικό γράψιμο. Υπάρχει έρευνα (λέξεις-κλειδιά, τι είναι η κατάταξη, με ποιους ανταγωνίζεστε κ.λπ.). Πόση επεξεργασία απαιτείται; Χρειάζονται γραφικά για να το υποστηρίξουν; Είναι ο συγγραφέας ειδικός στο θέμα του θέματος; Η τεχνογνωσία είναι ένα κόστος. Αυτό δεν επηρεάζει καν την προώθηση του περιεχομένου. Επομένως, εάν μπορείτε να ζήσετε με περιεχόμενο που είναι «αρκετά καλό» (λόγω περιορισμένων πόρων/προϋπολογισμού ή ίσως δραστηριοποιείτε σε μια θέση με χαμηλό ανταγωνισμό), τότε το περιεχόμενο AI θα μπορούσε να είναι ένα όφελος για εσάς.Οφέλη: Καλό για δημιουργία ιδεών
Το AI μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε ιδέες για περιεχόμενο εάν έχετε ξεμείνει από ιδέες.Συμπέρασμα
Μεγάλο μέρος του SEO αφορά τη στάθμιση των κινδύνων έναντι των ανταμοιβών. Η στάση της Google είναι ότι εάν εντοπίσει αυτό το είδος περιεχομένου, θα μπορούσατε να λάβετε μια μη αυτόματη ενέργεια. Όμως, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία περιεχομένου. Αλλά ακόμα και τότε, χρειάζεται το ανθρώπινο touch. Όποια διαδρομή κι αν ακολουθήσετε, βεβαιωθείτε πάντα ότι η εταιρεία ή ο πελάτης σας αισθάνεται άνετα και γνωρίζει όλους τους κινδύνους που σχετίζονται με τη χρήση περιεχομένου που δημιουργείται από AI. Εάν πάλι χρειάζεστε content marketing η lv8 μπορεί να σας βοηθήσει.