Τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης και το κλείσιμο των επιχειρήσεων έχουν διαταράξει σημαντικά τις συνήθειες των καταναλωτικών δαπανών. Παρόλο που αυτό έχει δημιουργήσει μια περίοδο αβεβαιότητας για πολλούς, το ηλεκτρονικό εμπόριο αντίθετα καλπάζει με θετικά πρόσημα.

Οι αγοραστικές συνήθειες που έχουν αλλάξει ριζικά, είναι απίθανο να επιστρέψουν ξαφνικά σε αυτό που κάποτε ήταν, ακόμη και μετά τα πράγματα «επανέλθουν στο φυσιολογικό». Εξαιτίας αυτού, τώρα είναι η ώρα να επενδύσει κανείς στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η μελλοντική του επιρροή θα είναι πολύ μεγαλύτερη από ποτέ.

Οι αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου επιταχύνονται

Ενώ οι έμποροι παρακολουθούν την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου εδώ και χρόνια, στην πραγματικότητα, ήταν πάντα στη μειοψηφία των συνολικών λιανικών πωλήσεων. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Statista αναφέρει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί μόνο το 14,1% του όγκου. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, αυτό το σύνολο ήταν στην πραγματικότητα ακόμη χαμηλότερο, με το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ να αναφέρει προσαρμοσμένες λιανικές πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου για το 4ο τρίμηνο του 2019, αντιπροσωπεύοντας το 11,4% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων.

Το μεγάλο κλείσιμο της οικονομίας έχει αλλάξει δραματικά αυτήν την εικόνα. Το Γραφείο Απογραφής των ΗΠΑ ανέφερε ότι για τον Μάρτιο του 2020, οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν 6,2% σε ετήσια βάση. Ορισμένοι λιανοπωλητές, όπως τα καταστήματα ρούχων, είδαν τις πωλήσεις να μειώνονται κατά περισσότερο από 50 τοις εκατό.

Ταυτόχρονα, οι λιανοπωλητές με μια ισχυρή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στη θέση τους έχουν δει τις πωλήσεις τους στο κατάστημα να αντικαθίστανται από ψηφιακές αγορές. Το Digital Commerce 360 ​​αναφέρει ότι η Target παρουσίασε τις ψηφιακές πωλήσεις να αυξάνονται κατά 275% από τον Απρίλιο, βοηθώντας την να βρίσκεται σε ρυθμό για το καλύτερο τρίμηνο από το 2000 - ακόμη και με τις αγορές στο κατάστημα να μειώνονται.

Αυτή θα είναι μια διαρκής αλλαγή

Ενώ ορισμένοι πιστεύουν ότι αυτές οι αλλαγές είναι προσωρινές, η δημοσκόπηση των καταναλωτών δείχνει ότι αυτή η μετάβαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι εδώ για να μείνει. Οι αγοραστές απολαμβάνουν την ευκολία των διαδικτυακών αγορών και πολλοί εξακολουθούν να είναι απρόθυμοι να επιστρέψουν στις παλιές συνήθειες αγορών, ακόμη και μετά την άρση των περιορισμών.

Σε μια εις βάθος έρευνα πελατών από την PYMNTS αποκαλύπτεται , «Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (52 τοις εκατό) που μετατοπίστηκαν σε ψώνια ψηφιακών ειδών παντοπωλείου λένε ότι δεν θα επιστρέψουν στους παλιούς τρόπους αγορών τους, καθώς η παράδοση μέσω διαδικτύου και η παραλαβή στα pickup points κερδίζουν έδαφος . Και το 60 τοις εκατό των καταναλωτών που μετατοπίστηκαν στο ψηφιακό για να ψωνίσουν για πράγματα εκτός από είδη παντοπωλείου λένε το ίδιο. "

Ενώ οι λόγοι για τους οποίους κάποιος προτιμά τις ψηφιακές αγορές μπορεί να διαφέρουν από άτομο σε άτομο, το τελικό αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Οι έμποροι λιανικής που δεν διαθέτουν σύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου θα μπορούσαν να χάσουν σημαντικά έσοδα τα επόμενα χρόνια καθώς οι συνήθειες των αγοραστών γίνονται όλο και περισσότερο ψηφιακά προσανατολισμένες.

Η ιστορία δείχνει ότι η συνέχιση της διαφήμισης κατά τη διάρκεια μιας ύφεσης μπορεί να έχει μεγάλα αποτελέσματα. Στα τέλη της δεκαετίας του 1920, η Kellogg και η Post ανταγωνίστηκαν την αγορά δημητριακών πρωινού. Όπως εξηγεί ο  New Yorker , «Η Post έκανε το προβλέψιμο: Μείωσε τα έξοδα και μείωσε τη διαφήμιση. Αλλά η Kellogg διπλασίασε τον διαφημιστικό της προϋπολογισμό, μετακινήθηκε επιθετικά στη ραδιοφωνική διαφήμιση και ώθησε σε μεγάλο βαθμό τα νέα δημητριακά της. Έως το 1933, ακόμη και όταν η οικονομία ήταν ανεβασμένη, τα κέρδη της Kellogg είχαν αυξηθεί σχεδόν 30% και είχε γίνει αυτό που παραμένει σήμερα: κυρίαρχος παίκτης. "

Το ισχυρό μάρκετινγκ σε ψηφιακές πλατφόρμες θα επιτρέψει στους επιχειρηματίες να προσεγγίσουν το κοινό όπου περνούν το χρόνο τους και να ξεχωρίζουν κατά τη διάρκεια ενός μειωμένου ανταγωνισμού.

Η ύφεση προκαλεί επιχειρηματικότητα

Μια έρευνα της Wall Street Journal αποκάλυψε ότι το ποσοστό ανεργίας στις Ηνωμένες Πολιτείες ενδέχεται να φτάσει το 17% έως τον Ιούνιο. Εκατομμύρια δουλεύουν καθώς οι εταιρείες παραμένουν στελέχη σε μια προσπάθεια να επιβιώσουν.

Ενώ αυτό σίγουρα σχηματίζει μια ζοφερή εικόνα, αξίζει επίσης να εξεταστεί πώς ο επιπλέον χρόνος - και οι συνολικές επιπτώσεις αυτών των διαταραχών - δημιουργούν νέες ευκαιρίες για άτομα με επιχειρηματικό πνεύμα. Η οικονομική ύφεση αποκαλύπτει νέους τρόπους για να διαταράξει την αγορά. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν τους επιχειρηματίες να εντοπίσουν τρόπους βελτιστοποίησης των επιχειρηματικών τους μοντέλων.

Μετά τη Μεγάλη Ύφεση, μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Μιζούρι διαπίστωσε ότι τα ποσοστά επιχειρηματικότητας αυξήθηκαν σημαντικά , ακολουθώντας ένα μοτίβο που είχε εμφανιστεί μετά από παρόμοιες περιόδους ύφεσης. Είτε το αποτέλεσμα της ευκαιρίας είτε της αναγκαιότητας, η αυξημένη επιχειρηματική σπίθα οδήγησε σε καινοτόμες επιχειρήσεις που δεν θα μπορούσαν να υπήρχαν στο παρελθόν.

Οι έξυπνοι επιχειρηματίες εξετάζουν τις ευκαιρίες και τα τρωτά σημεία που εμφανίζονται. Εάν προσέχουν, μπορούμε να περιμένουμε να δούμε πολλές περισσότερες ψηφιακά προσανατολισμένες επιχειρήσεις στο μέλλον. Από το ηλεκτρονικό εμπόριο έως την απομακρυσμένη εργασία, η ενσωμάτωση αυτών των αλλαγών πιθανόν να οδηγήσει σε μεγάλες ανακατατάξεις της αγοράς.

Προετοιμασία για ένα ψηφιακό πρώτο μέλλον

Ενώ οι επιχειρηματίες του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν έχουν απολύτως απαλλαγεί από τις δίδυμες κρίσεις για τη δημόσια υγεία και την οικονομία, ο συνολικός αντίκτυπος έχει επιταχύνει σαφώς τη μετάβασή μας από το λιανικό εμπόριο. Κάνοντας μια ενεργή επένδυση στο ηλεκτρονικό εμπόριο τώρα, θα είστε σε καλύτερη θέση για να επιτύχετε τα  αποτελέσματα στην αγορά αυτή στο μέλλον.