Πώς διασφαλίζετε ότι το κανάλι σας στο YouTube προσεγγίζει το σωστό κοινό και σας βοηθά να επιτύχετε τους στόχους μάρκετινγκ σας; Κάνοντας έλεγχο του καναλιού σας. Με περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες, το YouTube είναι από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικών μέσων στον κόσμο. Περίπου το 73% των ενηλίκων των ΗΠΑ έχουν λογαριασμό YouTube, πράγμα που σημαίνει ότι είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τους εμπόρους να δημιουργήσουν νέους δυνητικούς πελάτες και να προωθήσουν περιεχόμενο. Ωστόσο, εάν θέλετε να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτό το κανάλι, πρέπει να διασφαλίσετε ότι το περιεχόμενό σας είναι υψηλής ποιότητας, στοχευμένο και βελτιστοποιημένο.

Γιατί το κανάλι σας στο YouTube χρειάζεται έλεγχο

Το YouTube δεν είναι απλώς μια πλατφόρμα κοινωνικών μέσων. Είναι επίσης μια πολύ εξελιγμένη μηχανή αναζήτησης, όπως το Google. Με άλλα λόγια, χρειάζεστε μια αποτελεσματική βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης όπως το YouTube ή στρατηγική "SEO" για να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητές σας το κανάλι σας πρέπει να:
  • Εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης βίντεο
  • Προσέγγιση του σωστού κοινού
  • Μετατροπή χρηστών σε συνδρομητές
Ένας έλεγχος στο YouTube αποκαλύπτει πόσο καλά αποδίδει το κανάλι σας και αν σας βοηθά να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους. Μεταξύ άλλων, θα σας βοηθήσει να καταλάβετε:
  • Ποια βίντεο έχουν τις περισσότερες προβολές
  • Εάν οι χρήστες παρακολουθούν τα βίντεό σας μέχρι το τέλος
  • Πόσους συνδρομητές έχετε;
  • Αν τα βίντεό σας εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης
Λάβετε υπόψη ότι πάνω από 500 ώρες νέου περιεχομένου εμφανίζεται στο YouTube κάθε λεπτό, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει έντονος ανταγωνισμός. Τα πάντα στο κανάλι σας πρέπει να προσανατολίζονται προς το να ξεχωρίζουν και να παρέχουν αξία. Περίπου το 50% των αγοραστών χρησιμοποιούν διαδικτυακά βίντεο για να αποφασίσουν μεταξύ διαφορετικών προϊόντων. Επιπλέον, ένα 90 τοις εκατό των χρηστών ανακαλύπτει νέες επωνυμίες με την περιήγηση στα αγαπημένα του κανάλια YouTube. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία να βρείτε νέους πελάτες και να δημιουργήσετε εμπιστοσύνη επωνυμίας - εάν παρέχετε στους χρήστες πολύτιμο περιεχόμενο. Ο έλεγχος του YouTube είναι ο καλύτερος τρόπος για να ελέγξετε εάν αξιοποιείτε το κανάλι σας στο μέγιστο των δυνατοτήτων του. Είστε έτοιμοι να αναθεωρήσετε το κανάλι σας και να διασφαλίσετε ότι αξιοποιείτε στο έπακρο τη στρατηγική μάρκετινγκ βίντεο; Ας αρχίσουμε.

Φάση ελέγχου του YouTube 1: Αναλύστε την απόδοση των KPI σας

Πρέπει να καταλάβετε πώς αποδίδει το κανάλι σας αυτήν τη στιγμή. Εδώ μπαίνουν τα KPI ή οι βασικοί δείκτες απόδοσης. Τι ακριβώς είναι τα KPI; Λοιπόν, είναι μετρήσεις που σας βοηθούν να αξιολογήσετε πόσο αποτελεσματικά δημιουργεί αποτελέσματα για την επιχείρησή σας. Στο YouTube, αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ώρες παρακολούθησης, προβολές, εμφανίσεις και κλικ. Με τα δεδομένα KPI στα χέρια σας, μπορείτε να πραγματοποιήσετε στοχευμένες ενέργειες για να βελτιώσετε το περιεχόμενό σας, να αυξήσετε τη βάση των συνδρομητών σας και να αυξήσετε τις βαθμολογίες σας στο YouTube. Για παράδειγμα, μπορείτε να παρακολουθείτε από πού προέρχεται η επισκεψιμότητα των θεατών σας και τα πιο δημοφιλή βίντεό σας. Μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτά τα KPI μέσω του YouTube analytics, το οποίο είναι το εργαλείο μετρήσεων της πλατφόρμας. Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας στο YouTube Κάντε κλικ στο avatar του λογαριασμού σας στην επάνω δεξιά γωνία

Επιλέξτε "YouTube Studio" και στην συνέχεια "Analytics".

 youtube studio

youtube analytics Με μια ματιά, μπορείτε να δείτε ακριβώς την απόδοση του καναλιού σας και να αποκτήσετε πρόσβαση σε συγκεκριμένα KPI για πιο προηγμένες πληροφορίες. YouTube-Audit-Analyze-your-KPI-performance Δώστε ιδιαίτερη προσοχή ποια βίντεο έχουν καλή απόδοση και ποια δεν έχουν. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε όλα τα βίντεό σας σε ένα excel που μπορείτε να επεξεργαστείτε καθώς εργάζεστε στα βήματα βελτιστοποίησης. Εντάξει, οπότε το πρώτο στάδιο ολοκληρώθηκε. Έχετε την ανάλυση KPI και τώρα ήρθε η ώρα να αναλάβετε δράση και να βελτιώσετε την απόδοσή σας. Είστε έτοιμοι να προχωρήσετε στο δεύτερο στάδιο;   

Φάση 2 του ελέγχου του YouTube: Κάντε Αλλαγές

 Όλα εξαρτώνται από την ανάλυση KPI και τους συγκεκριμένους επιχειρηματικούς σας στόχους. Στη δεύτερη φάση του ελέγχου σας στο YouTube, θα πρέπει να:
  • Επιβεβαιώστε το μήνυμα της επωνυμίας σας
  • Ενημερώστε και βελτιστοποιήστε τις περιγραφές βίντεο
  • Οργανώστε τα βίντεό σας, ώστε να είναι εύκολο να βρουν οι χρήστες
  • Συμπεριλάβετε σχετικές, ελκυστικές επικεφαλίδες CTA, όπου απαιτείται
  • Σβήστε παλιό περιεχόμενο εάν δεν προβάλλει το μήνυμα της επωνυμίας σας 

Εξετάστε την επωνυμία του καναλιού σας κατά τη διάρκεια του ελέγχου YouTube

Η επωνυμία είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να ξεκινήσετε τον έλεγχό σας. Γιατί; Επειδή το YouTube είναι μια οπτική πλατφόρμα. Το χρώμα μπορεί να ενισχύσει την αναγνώριση της επωνυμίας σας έως και 80 τοις εκατό, επομένως είναι σημαντικό να αφιερώσετε χρόνο σχεδιάζοντας ένα μοναδικό logo για να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας. Πώς το κάνεις αυτό; Κατ 'αρχάς, καθορίστε την ταυτότητα της επωνυμίας σας και δημιουργήστε μια σαφή, συνεπή στρατηγική μάρκετινγκ. Η συνέπεια (consistency) μπορεί να βελτιώσει τα έσοδά σας κατά περίπου 23%. Μόλις αποκτήσετε την ταυτότητά σας, είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε, ξεκινώντας από το βίντεο με τις καλύτερες στιγμές. Αυτό το βίντεο δείχνει τι αντιπροσωπεύει το κανάλι σας. Δείχνει στους χρήστες τι μπορούν να περιμένουν οι χρήστες αν παρακολουθούν το περιεχόμενό σας. Με άλλα λόγια, επιλέξτε το βίντεο της επικεφαλίδας σας με σύνεση.  

Banner Καναλιού

Η Google προτείνει ελάχιστο μέγεθος banner 2048 x 1152 pixels, με τον λόγο διαστάσεων σας να είναι 16: 9. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πλατφόρμες όπως το Canva για να αλλάξετε το μέγεθος και να βελτιστοποιήσετε τόσο το avatar όσο και το banner σας.  YouTube-Audit-Visual-Marketing-Brand-Design

Κατάργηση ή αντικατάσταση βίντεο εκτός επωνυμίας

Εάν το περιεχόμενο δεν εξυπηρετεί τη στρατηγική μάρκετινγκ ή δεν συμφωνεί με την επωνυμία σας, διαγράψτε το! Απλώς αφαιρέστε τα και δώστε στο κανάλι σας μια άμεση αύξηση. Δείτε πώς: Στο YouTube studio, επιλέξτε "βίντεο" από το αριστερό μενού Μεταβείτε στο βίντεο που διαγράφετε και κάντε κλικ στην επιλογή "διαγραφή για πάντα" delete forever youtube video

Ενημέρωση μεταδεδομένων (metadata)

Όταν πρόκειται για μια εξαιρετικά ανταγωνιστική πλατφόρμα όπως το YouTube, τα μεταδεδομένα είναι ο φίλος σας. Τα μεταδεδομένα είναι η συλλογή λέξεων και φράσεων που χρησιμοποιείτε για να περιγράψετε το περιεχόμενο ενός βίντεο. Τα μεταδεδομένα περιλαμβάνουν:
  1. Ο τίτλος του βίντεο
  2. Τυχόν ετικέτες HTML που χρησιμοποιείτε για να πείτε στον αλγόριθμο του YouTube σχετικά με το βίντεο
  3. Η περιγραφή ή το απόσπασμα που παρέχετε στο πλαίσιο περιγραφής
Θυμηθείτε, το YouTube είναι μια μηχανή αναζήτησης. Χρησιμοποιεί λέξεις-κλειδιά ή βασικές φράσεις, για να συνδέσει τους χρήστες με τα αποτελέσματα αναζήτησης που αναζητούν. Η χρήση των σωστών λέξεων-κλειδιών στα μεταδεδομένα σας μπορεί να αυξήσει σοβαρά τις πιθανότητες κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης και εύρεσης του σωστού κοινού.  

Οργάνωση βίντεο σε λίστες αναπαραγωγής

Εάν κάποιος αρέσει το βίντεό σας, είναι πιθανό να θέλει να δει παρόμοιο περιεχόμενο. Αυτό είναι όπου οι λίστες αναπαραγωγής είναι χρήσιμες. Οι λίστες αναπαραγωγής YouTube είναι σαν ράφια σε ένα φυσικό κατάστημα. Ομαδοποιείτε παρόμοια βίντεο σε μια λίστα αναπαραγωγής ή σε ράφι και οι επισκέπτες περιηγούνται στη συλλογή σας Εάν κάποιος αρέσει ένα βίντεο στη λίστα αναπαραγωγής σας, θα παρακολουθεί περισσότερα. Αυτή η αφοσίωση υπολογίζεται στον συνολικό "χρόνο παρακολούθησης". Όσο υψηλότερος είναι ο χρόνος παρακολούθησης, τόσο υψηλότερη βαθμολογία στο YouTube. Μπορείτε να αυξήσετε τις προβολές σε βίντεο με λιγότερη παρακολούθηση, συμπεριλαμβάνοντας τα βίντεο σε μια δημοφιλή λίστα αναπαραγωγής. Θέλετε να δημιουργήσετε μια λίστα αναπαραγωγής YouTube; Μπορείτε να δημιουργήσετε και να διαχειριστείτε μια λίστα αναπαραγωγής στο YouTube studio. Φροντίστε να χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδιά στον τίτλο για να αυξήσετε την προβολή σας στα αποτελέσματα αναζήτησης και να συμπεριλάβετε μόνο σχετικά βίντεο σε κάθε λίστα αναπαραγωγής.

Βελτιστοποίηση CTA

Ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσετε δυνητικούς πελάτες από το κανάλι σας στο YouTube; Συμπεριλάβετε άμεσες παροτρύνσεις για δράση ή CTA.
  • Το Call to Action (CTA) είναι φράσεις είτε μέσα στο βίντεο είτε σε περιγραφή ή κείμενο, όπως: Εγγραφείτε στο κανάλι μας
  • Επισκεφτείτε τον ιστότοπό μας
  • Ακολουθήστε μας στο Social Media
  • Σχολιάστε το βίντεο μας
  • Κατεβάστε το ebook μας ή εγγραφείτε στην λίστα email μας
 

Συμπέρασμα

Εάν έχετε συνδρομητές στο YouTube και οι χρήστες παρακολουθούν τα βίντεό σας, δεν σημαίνει ότι χρησιμοποιείτε το κανάλι σας αποτελεσματικά. Θυμηθείτε, το YouTube είναι κάτι περισσότερο από έναν ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης. Είναι μια μηχανή αναζήτησης από μόνη της, οπότε πρέπει να έχετε κατά νου τις βασικές στρατηγικές βελτιστοποίησης αναζήτησης εάν θέλετε να ξεχωρίσετε. Καταργήστε το παλιό περιεχόμενο, τροποποιήστε τις μετα-περιγραφές και τα CTA σας και βεβαιωθείτε ότι στέλνετε ένα ισχυρό, συνεπές brand.