Υπάρχουν χιλιάδες μετρήσεις ποσοστού μετατροπών που μπορείτε να παρακολουθήσετε. Αλλά ποια είναι πραγματικά σημαντικά; Εάν ο ιστότοπός σας δεν επιτυγχάνει τους στόχους του, ποιους πρέπει να προσέξετε και να βελτιώσετε;

Εισαγωγή

Ο τεράστιος αριθμός μετρήσεων μπορεί να σας μπερδέψει, αλλά σε αυτό το άρθρο, θα σας δείξουμε τις οκτώ πιο σημαντικές μετρήσεις ποσοστού μετατροπών. Μετρήστε και βελτιστοποιήστε αυτά, και θα αρχίσετε να βλέπετε μια αύξηση στο πόσο καλά λειτουργεί ο ιστότοπός σας. Μέχρι το τέλος αυτού του άρθρου, θα ξέρετε τι να μελετήσετε, τι να αγνοήσετε και πώς να βελτιώσετε τα ποσοστά μετατροπών του ιστότοπού σας.  

Πηγές επισκεψιμότητας

Είσαι έκπληκτος η πρώτη μέτρηση είναι η επισκεψιμότητα; Η αύξηση της επισκεψιμότητας δεν είναι τόσο σημαντική όσο νομίζουν πολλοί όταν πρόκειται για μετρήσεις ποσοστών μετατροπών. Αυτό που έχει σημασία δεν είναι πόσοι άνθρωποι σας επισκέπτονται, αλλά πόσο καλά αυτοί οι επισκέπτες σας βοηθούν να πετύχετε τους στόχους σας.

analytics

Και η κατανόηση του πού βρίσκουν οι επισκέπτες τον ιστότοπό σας είναι το κλειδί. Υπάρχουν τρεις κύριες πηγές επισκεψιμότητας.
  • Άμεσοι επισκέπτες : Αυτοί είναι οι επισκέπτες που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας πληκτρολογώντας απευθείας τη διεύθυνση URL στη γραμμή διευθύνσεων του προγράμματος περιήγησης.
  • Αναζήτηση: Αυτοί οι επισκέπτες του ιστότοπου σας βρίσκουν μέσω μιας μηχανής αναζήτησης, συνήθως του Google.
  • Επισκέπτες παραπομπής: Αυτοί οι επισκέπτες κάνουν κλικ σε έναν σύνδεσμο προς τον ιστότοπό σας από κάπου αλλού, είτε πρόκειται για άλλον ιστότοπο, σελίδα κοινωνικής δικτύωσης ή κάπου αλλού.
Διαφορετικοί τύποι επισκεψιμότητας έχουν διαφορετικά επίπεδα αφοσίωσης. Είναι καλή ιδέα να παρακολουθείτε κάθε πηγή επισκεψιμότητας ξεχωριστά και να δείτε ποιες είναι οι καλύτερες. Είναι σημαντικό να υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός πηγών για την εισερχόμενη κίνηση. Εάν λαμβάνετε όλους τους επισκέπτες σας από μία πηγή, μπορεί να είναι επικίνδυνο. Για παράδειγμα, εάν όλη η επισκεψιμότητά σας προέρχεται από αναζήτηση και ο αλγόριθμος της Google αλλάξει, θα μπορούσατε να χάσετε όλη την επισκεψιμότητα σας εν μία νυκτί. Είναι καλύτερο να διατηρήσετε την επισκεψιμότητα σας διαφοροποιημένη για να προστατευτείτε.  

Ποσοστό μετατροπής νέου επισκέπτη

Ο τρόπος που ένας επισκέπτης για πρώτη φορά αλληλεπιδρά με τον ιστότοπό σας είναι πολύ διαφορετικός από τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρά ένας επισκέπτης που έχει ξαναέρθει. Για να βελτιώσετε τις μετατροπές επισκεπτών για πρώτη φορά, πρέπει να απομονώσετε αυτήν τη μέτρηση από τις μετρήσεις του ποσοστού μετατροπών των πιστών ή επιστρεφόμενων πελατών σας. Δείτε τι τους ενδιαφέρει όταν επισκέπτονται τον ιστότοπο για πρώτη φορά και πώς μπορείτε να βελτιώσετε αυτήν την εμπειρία. Έχετε μόνο λίγα δευτερόλεπτα για να τραβήξετε την προσοχή ενός επισκέπτη, οπότε ρίξτε μια ματιά στην πρώτη σας εντύπωση και συγκρίνετέ την με τους ανταγωνιστές σας. Τι μήνυμα επικοινωνείτε; Σκεφτείτε τι σας ενδιαφέρει όταν επισκέπτεστε έναν ιστότοπο για πρώτη φορά. Οι πιθανότητες είναι, ψάχνετε για παράγοντες όπως η χρηστικότητα (πόσο καλά μπορείτε να το πλοηγηθείτε), σαφήνεια (κατανοώντας τι αφορά ο ιστότοπος) και αξία (εύρεση των πληροφοριών που αναζητούσατε). Πώς μπορείτε να κάνετε την πρώτη εντύπωση του ιστότοπού σας ξεκάθαρη, χρήσιμη και πολύτιμη;  

Ποσοστό μετατροπής επιστροφής επισκεπτών

Όταν εξετάζετε το ποσοστό μετατροπής επιστρέφων επισκεπτών, υπάρχουν δύο ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας. Πρώτον, γιατί επέστρεψε το άτομο; Δεύτερον, το άτομο αγόρασε την πρώτη φορά; Και αν όχι, πώς μπορείτε να το καταφέρετε τη δεύτερη φορά που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας; Λάβετε υπόψη σας, ακόμη και αν κάποιος δεν έκανε μετατροπή ως νέος επισκέπτης, κάνατε καλή εντύπωση για να τον κάνετε να επιστρέψουν. Αυτό σημαίνει ότι η διαδικασία μετατροπής κατά την επίσκεψη επιστροφής θα είναι πολύ πιο εύκολη από ό, τι ίσως την πρώτη φορά που βρήκαν τον ιστότοπό σας. Θα πρέπει να απομονώσετε το ποσοστό μετατροπής επισκεπτών επιστροφής και να μάθετε πώς να το αυξήσετε.  

Αλληλεπιδράσεις ανά επίσκεψη

Ακόμα κι αν ένας επισκέπτης δεν μετατραπεί σε πώληση, δεν είναι κάτι κακό. Μπορείτε ακόμα να παρακολουθείτε τη συμπεριφορά τους στον ιστότοπο. Τι ακριβώς κάνουν, πώς μπορείτε να τους κάνετε να κάνουν περισσότερα, και πώς μπορείτε να επηρεάσετε αυτήν τη συμπεριφορά σε μετατροπές; Για παράδειγμα, εάν οι επισκέπτες βλέπουν πολλές διαφορετικές σελίδες, ξοδεύουν πολύ χρόνο διαβάζοντας αυτές τις σελίδες και αφήνουν σχόλια ή κριτικές, εξακολουθούν να αλληλεπιδρούν σε υψηλό επίπεδο. Ακόμα κι αν δεν κάνουν μετατροπή (ακόμη), ο στόχος σας θα πρέπει να είναι η αύξηση αυτών των αλληλεπιδράσεων. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο όπως το Tru Conversion για να σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε πού κάνουν κλικ οι επισκέπτες σας και πώς αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό σας. Θα πρέπει επίσης να καταλάβετε πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε αυτές τις αλληλεπιδράσεις σε αυξημένες μετατροπές , είτε πρόκειται για λήψεις, συνδρομές, αγορές ή κάτι άλλο.  

Αξία ανά επίσκεψη

Η αξία κάθε επίσκεψης είναι μια απλή μέτρηση για κατανόηση, αλλά πολύ πιο δύσκολο να υπολογιστεί. Βασικά, μας δείχνει πόσο αξίζει η κάθε επίσκεψη που λαμβάνουμε στον ιστότοπό μας. Ο απλούστερος τρόπος υπολογισμού αυτού είναι ο αριθμός των επισκέψεων διαιρούμενος με τη συνολική αξία που δημιουργήθηκε. Ας χρησιμοποιήσουμε ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου ως παράδειγμα. Όπως μπορείτε να δείτε από τα πρόσφατα δεδομένα, τα περισσότερα ποσοστά μετατροπών ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου κυμαίνονται γύρω στο 3 έως 4 τοις εκατό, με τους χρήστες κινητών να φτάνουν περίπου το μισό από αυτό. Εάν αυτό το κατάστημα έχει ποσοστό μετατροπής 3 τοις εκατό και η μέση αγορά αξίζει 100 €, αυτό σημαίνει ότι πωλούν περίπου 300 € για κάθε 100 επισκέπτες. Με άλλα λόγια, η αξία τους ανά επίσκεψη είναι 3 €. Μερικές φορές αυτή η μέτρηση είναι δύσκολο να υπολογιστεί επειδή η τιμή έρχεται πολύ μετά από μια επίσκεψη ή έρχεται σε άυλη μορφή που είναι δύσκολο να μετρηθεί. Για παράδειγμα, οι επισκέπτες του ιστολογίου ενδέχεται να δημιουργούν αξία κάθε φορά που προσθέτουν μια προβολή σελίδας στην επισκεψιμότητά σας εάν πουλάτε διαφημίσεις. Αλλά δημιουργούν επίσης μια άυλη αξία όταν σχολιάζουν τον ιστότοπό σας, καθιστώντας την ιστοσελίδα σας πιο έγκυρη και με περισσότερο περιεχόμενο. Ομοίως, οι επισκέπτες σε ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου δημιουργούν αξία κάθε φορά που αγοράζουν ένα προϊόν, αλλά επίσης δημιουργούν μια κάπως ανυπολόγιστη αξία όταν αφήνουν μια κριτική προϊόντος ή όταν λένε στους φίλους τους για τον ιστότοπο σας προφορικά. Στατιστικά  

Κόστος ανά μετατροπή

Αυτό είναι το αποτέλεσμα της αξίας ανά επίσκεψη και είναι μία από τις πιο σημαντικές μετρήσεις που μπορείτε να υπολογίσετε. Δεν έχει σημασία αν έχετε υψηλές μετατροπές και υψηλή αξία ανά επίσκεψη. Εάν το κόστος σας είναι πολύ υψηλό, το καθαρό εισόδημά σας μπορεί να είναι μηδέν ή ακόμη και αρνητικό. Στο παράδειγμα του καταστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου με αξία 3 € ανά επίσκεψη, αυτό μπορεί να είναι υπέροχο εάν η κίνηση που λαμβάνουμε είναι δωρεάν. Αλλά αν κοστίζει 150 € ανά μετατροπή και κάθε μετατροπή πραγματοποιεί μόνο παραγγελία 100 €, το κατάστημα θα έχει πρόβλημα γρήγορα. Ενώ προσπαθείτε να αυξήσετε τα ποσοστά μετατροπών , λάβετε υπόψη σας το κόστος ανά μετατροπή και τα συνολικά περιθώρια.

Ποσοστό εγκατάλειψης

Μόλις ξεκινήσετε, θέλετε να ελαχιστοποιήσετε το ποσοστό εγκατάλειψης των επισκεπτών σας. Το ποσοστό εγκατάλειψης είναι το ποσοστό στο οποίο οι νέοι επισκέπτες επισκέπτονται τον ιστότοπό σας και κάνουν αμέσως κλικ χωρίς να κάνουν τίποτα. Δεδομένου ότι δεν ξοδεύουν χρόνο ή αλληλεπιδρούν, είναι ένα σημάδι ότι δεν πρόκειται να κάνουνε κάποια μετατροπή/αγορά. Το υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα, συμπεριλαμβανομένων ασθενών ή άσχετων πηγών επισκεψιμότητας ή σελίδων προορισμού που δεν έχουν βελτιστοποιηθεί για μετατροπή. Τα συνήθη προβλήματα περιλαμβάνουν κακή σχεδίαση, χαμηλή χρηστικότητα ή υψηλούς χρόνους φόρτωσης. Ένα άλλο πρόβλημα μπορεί να είναι ο τύπος της σελίδας στην οποία προσέρχονται οι χρήστες. Για παράδειγμα, η έρευνα δείχνει ότι οι σελίδες λεπτομερειών προϊόντος έχουν χαμηλότερη απόδοση σε άλλους τύπους σελίδων προορισμού . Αν αυτό είναι πρόβλημα στον ιστότοπό σας, οδηγήστε τους επισκέπτες σε άλλες σελίδες. Εάν βρίσκεστε στο ηλεκτρονικό εμπόριο, τα ποσοστά εγκατάλειψης δείχνουν το ποσοστό με το οποίο οι χρήστες εγκαταλείπουν τα καλάθια αγορών τους χωρίς αγορά. Υπάρχουν πολύ περισσότεροι παράγοντες που εμπλέκονται όταν διακυβεύεται μια αγορά, αλλά συνήθως είναι το αποτέλεσμα μιας περίπλοκης διαδικασίας ολοκλήρωσης αγοράς ή μεγάλων μεταφορικών.

Έξοδος σελίδων

Τέλος, πρέπει να καταλάβετε ποιες σελίδες προκαλούν την αποχώρηση των επισκεπτών, δηλαδή από ποιες σελίδες φεύγουν από το site σας. Αυτές οι σελίδες και το ποσοστό αυτό λέγεται ποσοστό εξόδου. Σε πολλές περιπτώσεις, κάποιες σελίδες μπορεί να μην λειτουργούν σωστά ή να δυσκολεύουν τον χρήστη με αποτέλεσμα να φεύγει από το site.

Συμπέρασμα

Είτε θέλετε να πουλήσετε περισσότερα προϊόντα, να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες ή να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες στο κατάστημά σας εκτός σύνδεσης, οι μετρήσεις ποσοστών μετατροπών - KPIs αποτελούν το κλειδί για την επιτυχία. Για να πετύχετε πραγματικά, πρέπει να εστιάσετε στους σωστούς αριθμούς. Αναζητήστε τις πηγές επισκεψιμότητας και τα ποσοστά μετατροπής από αυτές τις διαφορετικές πηγές. Θα θέλατε επίσης να δείτε πόσο αφοσιωμένη είναι η επισκεψιμότητά σας. Αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό σας; Βρίσκουν αξία, είτε απτή είτε άυλη, όταν επισκέπτονται; Περιμένουν και περιηγούνται σε διαφορετικές σελίδες - ή αναπηδούν μόλις φτάσουν; Εάν φεύγουν, ποιες σελίδες τους κάνουν να φύγουν; Η κατανόηση της απόκρισης του κοινού σας στον ιστότοπό σας είναι το κλειδί για τη βελτίωση των ποσοστών μετατροπών.   Ποια μέτρηση ποσοστού χρειάζεται να μελετήσει και να βελτιώσει η επιχείρησή σου;