Έχοντας καταλάβει μια ισχυρή θέση στη διαφημιστική αγορά και φτάνοντας το ένα τρίτο του όγκου της, η διαδικτυακή διαφήμιση είναι το κύριο μέσο διαφήμισης. Η ταχεία αύξηση των χρημάτων του διαδικτύου οδήγησε στην εξέλιξη των διαδικτυακών τεχνολογιών διαφήμισης, νέων εργαλείων για τη βελτίωση της αγοράς διαφημίσεων στο χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Έτσι, η τεχνολογία αγορών μέσω προγραμματισμού - programmatic advertising εμφανίστηκε το 2012.  

PROGRAMMATIC - ΤΙ ΕΙΝΑΙ;

Στην πραγματικότητα, είναι μια αλγοριθμική αγορά διαφήμισης σε πραγματικό χρόνο (Real-Time Bidding, RTB) με εκτεταμένες ευκαιρίες για τη στόχευση των χρηστών. Αυτές οι δύο έννοιες - RTB και Programmatic - φαίνεται να είναι εναλλάξιμες, αλλά υπάρχει μια σημαντική διαφορά μεταξύ τους. RTB - μία από τις μεθόδους αγοράς αποθεμάτων δημοπρασίας με δυνατότητα ρύθμισης της τιμής αγοράς (επιτόκιο) και κάλυψης δικτύου. Εν τω μεταξύ, το Programmatic συνδυάζει αυτούς τους δείκτες με τα δεδομένα για τη συμπεριφορά των χρηστών στο Διαδίκτυο και εμφανίζει διαφημίσεις μόνο στους ενδιαφερόμενους χρήστες.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ PROGRAMMATIC;

Πρώτον, η χρήση δεδομένων τρίτων παρέχει τη δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής των εμφανίσεων σε συγκεκριμένους χρήστες. Οι ρυθμίσεις στόχευσης μπορούν να διαμορφωθούν με βάση πληροφορίες σχετικά με την ηλικία, το φύλο, τους ιστότοπους που έχετε επισκεφτεί προηγουμένως και παρόμοια προϊόντα που αγοράστηκαν από τον πελάτη. Επιπλέον, η στόχευση μπορεί να οριστεί σε παρόμοιους χρήστες, οι οποίοι είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται για τη μάρκα ή το προϊόν σας, με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα των καταναλωτών. Επιπλέον, μια επαναστοχοποίηση από τον ιστότοπο του πελάτη θα δημιουργήσει μια ομάδα ειδικευμένων χρηστών που έχουν επισκεφθεί προηγουμένως τον ιστότοπο. Έτσι, το Programmatic Buying είναι ένα ισχυρό εργαλείο που αυτοματοποιεί όλες τις διαδικασίες που προηγουμένως προκαλούσαν μόνο προβλήματα στους διαφημιζόμενους. Υπάρχουν δύο τρόποι αγοράς εγκαταστάσεων. Πολλοί οργανισμοί εμπλέκουν τεχνικούς συνεργάτες που έχουν πρόσβαση σε διαφημιστικές ανταλλαγές (Ad Exchanges), ενώ άλλοι επέλεξαν τον δρόμο για την ανάπτυξη της δικής τους διαφημιστικής πλατφόρμας (Trading Desk), επιτρέποντάς τους να είναι ανεξάρτητοι.

ΕΙΝΑΙ ΤΟ PROGRAMMATIC ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ;

Το Programmatic κατέχει ήδη ένα κυρίαρχο μέρος του προϋπολογισμού των κορυφαίων διαφημιζόμενων με στόχο την προβολή της διαφήμισης. Ωστόσο, αυτή η τεχνολογία έχει ακόμα πολλούς τρόπους να αναπτυχθεί και να βελτιωθεί. Οι προϋπολογισμοί των διαφημιζόμενων εντός της διαφήμισης προβολής θα αυξηθούν με τρελό ρυθμό, αλλά θα συμβεί κυρίως λόγω της αύξησης του κόστους προγραμματισμού για κινητά.   Μήπως είναι η ώρα να σκεφτείς το programmatic?