fbpx
retrun-on-ad-spend-roas
Posted by: lv8gr Category: Business, PPC Management Tags: , , Comments: 0

Όταν ξεκινάτε μια νέα καμπάνια, ποιες είναι οι πιο σημαντικές δείκτες (KPI) που παρακολουθείτε;

Τις μετατροπές; Το Κόστος ανά μετατροπή; ROI; Το CPC?

Όλες αυτές οι απαντήσεις είναι oi βασικοί δείκτες για κάθε μάρκετινγκ ή διαφημιστική καμπάνια, αλλά δεν θα σας βοηθήσουν να εντοπίσετε την πραγματική αποδοτικότητα της  καμπάνιας.

Εδώ μπαίνει το ROAS.

Ο στόχος απόδοσης διαφημιστικής επένδυσης είναι η μέτρηση που καθορίζει την επιτυχία των διαφημιστικών καμπανιών μάρκετινγκ και διαφήμισης.

Είναι ζωτικής σημασίας για νέες καμπάνιες, καθώς σας επιτρέπει να δείτε πόσα έσοδα δημιουργεί μια καμπάνια έναντι κόστους σε πραγματικό χρόνο.

Μπορούν να χρησιμοποιείσουμε το κόστος ανά μετατροπή, αλλά επειδή ο υπολογισμός εστιάζεται σε μία μόνο μετατροπή κάθε φορά, δίνει μόνο  μέρος της εικόνας.

Το ROAS συμβάλλει στον προσδιορισμό του κατά πόσον μια καμπάνια φέρνει τα χρήματα που πρέπει να φέρει.

Εάν δεν είναι σε αποδεκτά πλαίσια τότε μια αλλαγή στρατηγικής είναι απαραίτητη.

 

Τι είναι το ROAS;

Ο στόχος απόδοσης διαφημιστικής επένδυσης (ROAS) σημαίνει απόδοση των διαφημιστικών δαπανών. Είναι το ποσό των εσόδων που δημιουργούνται από κάθε ευρώ που δαπανάται για διαφήμιση ή μάρκετινγκ. Σε αντίθεση με την απόδοση επένδυσης, το ROAS εστιάζει μόνο στην απόδοση εσόδων από μια συγκεκριμένη διαφήμιση ή καμπάνια μάρκετινγκ.

Το ROAS εκφράζεται ως αναλογία.

Για παράδειγμα, ένα ROAS 10: 1 θα αντιπροσωπεύει έσοδα 10 € για κάθε 1 € που δαπανάται.

Ο υπολογισμός ROAS είναι παρόμοιος με τον υπολογισμό απόδοσης επένδυσης (ROI), αλλά είναι πολύ ευέλικτος και μπορεί να εφαρμοστεί σε μία, μερικές ή ακόμα και σε πολλές καμπάνιες.

Ο υπολογισμός του ROAS μπορεί να μην είναι τόσο περίπλοκος όσο φαίνεται.

Για τον υπολογισμό της απόδοσης διαφημιστικής επένδυσης, διαιρέστε τα έσοδα με το ποσό των χρημάτων που δαπανήθηκαν σε μια συγκεκριμένη διαφήμιση ή καμπάνια μάρκετινγκ.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι η εταιρεία σας ξόδεψε 1.000 € σε μια διαφημιστική καμπάνια στο Facebook, η οποία είχε έσοδα 15.000 €. Η εξίσωση θα μοιάζει με αυτό:

ROAS

Χρησιμοποιώντας ποσά:

ROAS WITH NUMBERS

Το ROAS σε αυτό το παράδειγμα είναι 15 € σε έσοδα για κάθε 1 € που δαπανάται. Αυτό είναι ένα απλοποιημένο παράδειγμα  αλλά δίνει μια ιδέα για τον τρόπο υπολογισμού του ROAS.

 

Τι θεωρείται ένα καλό ROAS;

Ένα καλό ROAS μπορεί να διαφέρει από επιχείρηση σε επιχείρηση, ακόμη και από καμπάνια σε καμπάνια.

Για ορισμένες καμπάνιες, όπως αυτές όπου ο στόχος σας είναι να αυξήσετε το brand awareness, ή να αποκτήσετε followers ή να αυξήσετε συνδρομές σε newsletter, συνήθως θα πρέπει να περιμένετε χαμηλό ROAS.

Ωστόσο, οι περισσότερες επιχειρήσεις στοχεύουν συνολικά σε αναλογία 4: 1.

Δηλαδή 4 € για κάθε 1 € που ξοδεύετε.

Ωστόσο, οι στόχοι απόδοσης διαφημιστικής επένδυσης μπορούν επίσης να διαφέρουν ανάλογα με την πλατφόρμα.

Για παράδειγμα, το ROAS 2: 1 είναι περίπου μέσο όρο για το Google Ads.

Το ROAS είναι ένας δείκτης του πόσο αποτελεσματική ή αναποτελεσματική είναι η διαφήμιση ή η καμπάνια μάρκετινγκ. Εάν η απόδοση της απόδοσης διαφημιστικής επένδυσης (ROAS) σας είναι χαμηλή, ξεκινήστε να ψάχνετε και στα άλλα στατιστικά σας για να μάθετε γιατί συμβαίνει αυτό.

Πώς να βελτιώσετε το ROAS σας

Η χαμηλή απόδοση διαφημιστικής επένδυσης (ROAS) δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η διαφήμιση ή η καμπάνια μάρκετινγκ είναι η απόλυτη αποτυχία και πρέπει να ξεκινήσετε από το μηδέν. Η καμπάνια σας (ή ο ιστότοπός σας ή το προϊόν) μπορεί να χρειαστεί λίγο τροποποίηση. Ακολουθούν ορισμένες ιδέες για να ξεκινήσετε τη βελτίωση της απόδοσης διαφημιστικής επένδυσης.

Πειραματιστείτε με την τοποθέτηση διαφημίσεων

Εάν προβάλλετε διαφημιστικές καμπάνιες πειραματιστείτε με διαφημίσεις banner σε σχέση με σελίδες προορισμού, δημοσιεύσεις ή αναδυόμενα παράθυρα. Η τοποθέτηση στρατηγικών διαφημίσεων σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης μπορεί επίσης να αυξήσει την απόδοση διαφημιστικής επένδυσης (ROAS).

Newsfeed:

Οι προωθούμενες αναρτήσεις και οι διαφημίσεις που εμφανίζονται απευθείας στο newsfeeds συνήθως έχουν μεγαλύτερη προβολή και μετατροπή σε καλύτερη τιμή από άλλες διαφημίσεις.

Διαφημίσεις σε ροή:

Οι διαφημίσεις που εμφανίζονται σε βίντεο μπορούν να τοποθετηθούν πριν ή κατά τη διάρκεια του βίντεο. Οι διαφημίσεις πριν το βίντεο προηγούνται του κύριου περιεχομένου και είναι περίπου 25% φθηνότερες από τις διαφημίσεις κατά τη διάρκεια του βίντεο. Εάν είναι με δυνατότητα παράλειψης, το κοινό σας μπορεί να μην τα δει ποτέ. Επίσης, εάν το βίντεο είναι μεγαλύτερο ή όχι πολύ ελκυστικό, μπορεί να μην φτάσει ποτέ στη διαφήμιση κατά τη διάρκεια του βίντεο.

Διαφημίσεις μόνο για κινητά:

Η στόχευση διαφημίσεων μόνο για κινητά στο Facebook και το Instagram είναι επίσης μια καλή επιλογή για προβολή. Το Facebook είναι η δεύτερη εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις, την οποία ξεπερνά μόνο το TikTok. Το Instagram έχει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες παγκοσμίως.

 

Χρησιμοποιήστε τη στόχευση κοινού

Η μείωση του κοινού-στόχου σας ή η χρήση υπερ-τοπικών τεχνικών μάρκετινγκ μπορεί να σας βοηθήσει να κερδίσετε περισσότερες μετατροπές ανά ευρώ.

Για παράδειγμα, το Facebook σάς επιτρέπει να στοχεύετε τις διαφημίσεις σας με βάση πολλές παραμέτρους κοινού, όπως τοποθεσία, ηλικία, κατάσταση σχέσης και ενδιαφέρον.

Αύξηση της απόδοσης διαφημιστικής επένδυσης (ROAS) με βάση το ενδιαφέρον κοινού

Εν τω μεταξύ, μπορείτε να χρησιμοποιείσετε τοπικές καμπάνιες στο Google για να φανούν τα προϊόντα σας σε πιθανούς πελάτες στην περιοχή σας. Μερικές φορές, είναι απλώς θέμα επιλογής της σωστής πλατφόρμας για τις διαφημίσεις σας. Εάν, για παράδειγμα, το ακροατήριό σας είναι νεότερο, ίσως να μην ενδιαφέρεστε τόσο για το Facebook όσο για το Snapchat και το TikTok. Οι μάρκες B2B, εν τω μεταξύ, μπορεί να θέλουν να επενδύσουν περισσότερα χρήματα στο LinkedIn.

 

Βελτιώστε τις λέξεις-κλειδιά σας

Είναι δελεαστικό να ακολουθήσετε τάσεις ή γενικότερες λέξεις-κλειδιά με μεγάλους όγκους αναζήτησης. Αν το κάνετε όμως, πιθανότατα θα ξοδεύετε πολλά χρήματα μόνο για να χαθείτε σε μια θάλασσα αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Σε προηγούμενο άρθρο, περιέγραψα ακριβώς πώς να επιλέξω λέξεις-κλειδιά για real estate. Η διαδικασία είναι πάντα η ίδια. Ξεκινήστε αναζητώντας συγκεκριμένους όρους αναζήτησης που σχετίζονται με την επωνυμία σας. Αν έχετε μια αλυσίδα με πίτσες με φέτες vegan και χωρίς γλουτένη, για παράδειγμα, στοχεύστε λέξεις-κλειδιά σε αυτές τις περιοχές, λέξεις-κλειδιά όπως «πίτσα από κουνουπίδι» ή «καλύτερη πίτσα με τυρί vegan».

Εάν έχετε φυσικό κατάστημα, στοχεύστε λέξεις-κλειδιά για συγκεκριμένη τοποθεσία. Σε τελική ανάλυση, το 96% των ατόμων που ρωτήθηκαν από το BrightLocal χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο για αναζήτηση τοπικών επιχειρήσεων.

Ας υποθέσουμε ότι η αλυσίδα των καταστημάτων πίτσας έχει τοποθεσίες στο Παγκράτι της Αθήνας. Οπότε ετοιμάστε καμπάνιες για λέξεις-κλειδιά συγκεκριμένες για τις γειτονιές στις οποίες βρίσκονται τα καταστήματα πίτσας. Οι λέξεις-κλειδιά σας, επομένως, μπορεί να είναι “καταστήματα πίτσας στο Παγκράτι” και “καταστήματα πίτσας στον Βύρωνα”.

 

Μειώστε το κόστος των διαφημίσεών σας

Το πρώτο και πιο προφανές βήμα είναι να χρησιμοποιήσετε το ROAS για να εξαλείψετε καμπάνιες που δεν αποφέρουν αρκετά έσοδα.

Είναι καλύτερο να βάζετε χρόνο και προσπάθεια (και χρήματα) σε αυτές τις καμπάνιες που αποφέρουν καλύτερα.

Η βελτίωση των λέξεων-κλειδιών και του κοινού-στόχου μπορεί επίσης να σας εξοικονομήσει χρήματα διοχετεύοντας τα χρήματά σας σε λέξεις-κλειδιά στις οποίες έχετε περισσότερες πιθανότητες να κατατάξετε και το κοινό που είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσει μετατροπή.

Μπορεί να θέλετε να προσθέσετε αρνητικές λέξεις-κλειδιά στις διαφημίσεις σας. Μια αρνητική λέξη-κλειδί είναι ένας όρος που θέλετε να εξαιρέσετε. Η διαφήμισή σας δεν θα εμφανίζεται όταν οι χρήστες αναζητούν αυτούς τους όρους. Τέλος, βάλτε όρια στον προϋπολογισμό σας.

Χρησιμοποιήστε το στόχο ROAS στο Google

Κατά τη ρύθμιση διαφημιστικών καμπανιών, το Google σάς επιτρέπει να επιλέξετε βάσει ενός στόχου απόδοσης διαφημιστικής επένδυσης (ROAS). Μόλις ορίσετε έναν στόχο απόδοσης διαφημιστικής επένδυσης (ROAS), η Google προβλέπει ένα ποσοστό μετατροπών.

Χρησιμοποιεί αυτήν την πρόβλεψη για τη βελτιστοποίηση των προσφορών σας βάσει του προϋπολογισμού σας. Μπορείτε να ορίσετε έναν στόχο απόδοσης διαφημιστικής επένδυσης (ROAS) για μια μεμονωμένη καμπάνια ή έναν ολόκληρο λογαριασμό.

Διερευνήστε ζητήματα που δεν σχετίζονται με τις διαφημίσεις σας

Ένα χαμηλό ROAS δεν υποδεικνύει πάντα μια αποτυχημένη καμπάνια. Αντ ‘αυτού, θα μπορούσε να σημαίνει ένα ζήτημα εκτός της στρατηγικής διαφημίσεών σας.

Εάν το ROAS είναι χαμηλό, αλλά τα ποσοστά μετατροπών είναι υψηλά, ενδέχεται το προϊόν σας να έχει πολύ χαμηλές τιμές.

Εάν τα ο αριθμός των κλικ είναι υψηλά, αλλά οι μετατροπές είναι χαμηλές, μπορεί να έχετε τιμολογήσει το προϊόν σας πολύ υψηλά.

Εάν οι χρήστες εγκαταλείπουν τα καλάθια αγορών τους, το UX σας θα μπορούσε να προκαλέσει σύγχυση στη διαδικασία αγοράς.

Εναλλακτικά, μπορεί να μην είναι ξεκάθαρες οι παροτρύνσεις για δράση (CTA) στις σελίδες προορισμού σας ή οι χρήστες δεν είναι σίγουροι για το πού να πάνε για να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Σε αυτήν την περίπτωση, ήρθε η ώρα να ξανασκεφτείτε το UX σας.

Όπως μπορείτε να δείτε, υπάρχουν τόσοι πολλοί λόγοι για χαμηλό ROAS.

Το χαμηλό ROAS δηλαδή, λέει σε εσάς και την ομάδα σας ότι πρέπει να εξετάσετε βαθύτερα το πρόβλημα.

 

Συμπέρασμα

Το ROAS είναι μια βασική μέτρηση για τους διαφημιζόμενους.

Βοηθά να δείξει την επιτυχία μιας καμπάνιας ή πολλών καμπανιών, μετρώντας τα έσοδα έναντι του κόστους.

Συνδυάζοντας το με άλλες μετρήσεις, μπορούμε να δούμε ποιες καμπάνιες δεν έχουν επιτυχία. 

Εάν υπολογίσετε το ROAS σας και διαπιστώσετε ότι χρειάζεστε βοήθεια για τον εντοπισμό προβλημάτων και την εφαρμογή λύσεων, επικοινωνήστε μαζί μας. Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε!

Έχεις απορίες;
Κλείσε ραντεβού τώρα και λύσε όλες σου τις απορίες!
Κλείσε ραντεβού!
No Thanks