Τι είναι το Conversion Rate;

To conversion (μετατροπή)  είναι η επιθυμητή ενέργεια που εκτελεί ένας επισκέπτης πάνω στη σελίδα μας καθώς και ποσοστό των επισκεπτών που εκτελούν αυτή την  ενέργεια ονομάζεται conversion rate (ποσοστό μετατροπής). Για παράδειγμα αν ένα online κατάστημα το επισκέπτονται 100 άνθρωποι την ημέρα και από αυτούς κάνουν παραγγελία οι 2, τότε το online κατάστημα έχει conversion rate 2%.  

Παγκόσμιος μέσος όρος Conversion Rate ανά αγορά.

Είναι σημαντικός δείκτης;

Το conversion rate είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία για την πορεία μιας ιστοσελίδας καθώς δείχνει το πόσο καλά μετατρέπει την επισκεψιμότητα σε ποσοστά κέρδους από νέους υποψήφιους πελάτες.Όσο μεγαλύτερο είναι το conversion rate,τόσο μικρότερο γίνεται το κόστος πρόσκτησης νέου πελάτη (CPA).  

Τι είναι το CRO(Conversion Rate Optimization);

Η διαδικασία αύξησης του conversion rate ονομάζεται conversion rate optimization. Το όφελος από το CRO(Conversion Rate Optimization) είναι εντυπωσιακό καθώς μπορεί να γίνει χωρίς καμία επιπλέον διαφημιστική δαπάνη αφού ο στόχος είναι η αύξηση στα κέρδη της. Η αύξηση του conversion rate επιτυγχάνεται με κινήσεις πιο στοχευμένες, λειτουργικές αλλά και πειστικές στην δημιουργία ενός site. Μικρές αλλαγές στο κείμενο ή στα χρώματα και τις φωτογραφίες μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στα ποσοστά επιτυχίας. Αν για παράδειγμα αυξηθεί το conversion rate από 2% στο 3%, αυτό μεταφράζεται σε 50% αύξηση στις πωλήσεις. Αυτό γίνεται από ειδικούς στο CRO που διαθέτουν μεγάλη εμπειρία στον τομέα αυτό όπως η lv8.  

Τι γίνεται με το SEO;

Έμμεσο όφελος του CRO βλέπουμε και στο SEO . Αν ένας χρήστης επισκέπτεται ένα site, το οποίο δεν έχει βελτιστοποιηθεί για να προσφέρει εύκολη πλοήγηση στον χρήστη τότε οι πιθανότητες ο επισκέπτης να πραγματοποιήσει κάποια ενέργεια στο site είναι μηδαμινές. Οι αλλαγές που μπορούν να γίνουν στο site για να αυξηθούν τα ποσοστά των conversions είναι άπειρα όμως υπάρχουν μερικά πολύ χαρακτηριστικά παραδείγματα:  
  • 1) Optimization στην αρχική σελίδα ( Είναι καλό να δοθεί έμφαση στις πληροφορίες για τα προιόντα καθώς και εσωτερικά links που θα οδηγούν στην σελίδα των πωλήσεων).
  • 2) Optimization στην σελίδα των τιμών ( Αν το site αφορά προϊόντα  ή υπηρεσίες τα οποία έχουν ένα κόστος τότε μια βελτίωση στα πλαίσια του CRO περιλαμβάνει την δημιουργία πληρέστερων περιγραφών των παροχών).
  • 3) Optimization στο blog ( Προκειμένου να γίνει ο χρήστης σε πελάτης πρέπει μέσα στο άρθρο να υπάρχουν κατάλληλα κουμπιά η links ώστε ο χρήστης να πατήσει πάνω στην σελίδα του προϊόντος ).
 

Υπολογισμός του Conversion Rate

Το CRO ακολουθεί συγκεκριμένα βήματα όπως:

•Έρευνα

Η έρευνα είναι κομβικής σημασίας στο marketing και δεν θα μπορούσε να λείπει από το CRO. Αρχικά είναι απαραίτητη η ποσοτική έρευνα, όπου αναλύονται όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία για του επισκέπτες του site. Η ανάλυση αυτή γίνεται με διάφορα εργαλεία, όπως το Google analytics, παρέχει πληροφορίες για τα εξής θέματα:
  • →Σε ποια σελίδα περνούν τον περισσότερο χρόνο οι επισκέπτες.
  • →Από τι συσκευή έχουν μπει αλλά και browser (chrome, mozzila firefox)
  • →Ποια είναι τα δημογραφικά τους στοιχεία όπως ηλικία, φύλο και τοποθεσία.
  • →Σε ποια σελίδα του site το εγκαταλείπουν χωρίς να προχωρήσουν στην μετατροπή.
  Με αυτά τα δεδομένα μπορούμε να κατανοήσουμε τι είναι αυτό που προσέλκυσε τους χρήστες αλλά και ποιο χαρακτηριστικό του site πιστεύουν ότι είναι το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα. Υπάρχει βέβαια ο κίνδυνος ότι αν βασιστεί το CRO σε υποθέσεις να σπαταληθούν πόροι και χρόνος που δεν θα βγάλουν πουθενά. Αυτό που πρέπει ή καλύτερα είναι σωστό να γίνει είναι να εξεταστούν όλες οι επιλογές και να γίνει η επιλογή ενός κατάλληλου συνεργάτη με γνώση στο αντικείμενο.  

•A/B tests

Το A/B testing είναι ένα εργαλείο, για να οριστικοποιήσουμε την εκδοχή του site που θα πρέπει να κρατήσουμε, ώστε να αυξηθεί το conversion rate. Δημιουργούμε δύο εκδοχές (την Α και την Β), για παράδειγμα στα χρώματα μια σελίδας ή στο σημείο που μπαίνει το κουμπί Call To Action και τεστάρουμε ποια μεταβλητή λειτουργεί καλύτερα και αυξάνει το ποσοστό των μετατροπών. Τα πειράματα αυτά μπορεί να είναι άπειρα αλλά πρέπει να δούμε ποια εκδοχή λειτουργεί καλύτερα και να την οριστικοποιήσουμε.  

Γιατί το conversion rate αποτελεί τον βασικό δείκτη για μια επιχείρηση

Το CRO είναι κάτι πολύπλοκο το οποίο μπορεί να αλλάξει ριζικά τη δομή και τη λειτουργία ενός site. Στην πραγματικότητα είναι μια επένδυση η οποία έχει θετικά αποτελέσματα για πάντα και το σημαντικότερο είναι ότι παρόλο που αυξάνονται οι πωλήσεις οι δαπάνες παραμένουν οι ίδιες, καθώς δεν υπάρχει το κόστος απόκτησης νέου πελάτη από την αρχή. Οποιαδήποτε σελίδα, έχει επισκέπτες μπορεί να επωφεληθεί από κάποια μέθοδο CRO έτσι ώστε να μετατρέψει όσο το δυνατόν περισσότερους από αυτούς τους επισκέπτες σε πελάτες. Ο συνδυασμός CRO και SEO είναι αμοιβαίας επωφελής αφού και υψηλό traffic έρχεται στο site και μεγάλο ποσοστό από αυτό μετατρέπεται σε πελατεία. Πρέπει να γίνει επιλογή στους τρόπους με τους οποίους θα πραγματοποιηθεί η στρατηγική δηλαδή το πρακτικό κομμάτι της βελτίωσης. Με την σωστή έρευνα και την δική μας συνεργασία, θα βρεθούν οι τομείς που είναι εύκολο να βελτιωθούν και αυτή η βελτίωση θα είναι φανταστική καθώς θα φέρει σημαντικά κέρδη στην επιχείρηση.

Θέλετε και εσείς να αυξήσετε τις πωλήσεις σας στο eshop σας;

Επικοινωνήστε σήμερα με την LV8 και εμπιστευτείτε μας!